Alle i B1, B6 og B7 har brikke for å komme ned i parkeringskjelleren/gjesteparkeringen under B1.
Det er ved stikkprøver oppdaget at en del av adgangsbrikkene er knyttet til feil leilighet. Dette har ikke noe å si for daglig bruk. Men hvis noen mister en brikke og vi ønsker å deaktivere den, kan vi i dag ikke gjøre det. Fordi vi ikke er helt sikre på hvilken leilighet den aktuelle brikken er tilknyttet.
Vi vil høsten 2022 ta en runde for å rette opp feilen. Da samler vi inn alle brikkene, programmerer alle på nytt og leverer ut riktige brikker. Vi vil gjennomføre dette i løpet av 14 dager i september/oktober 2022. Dette gjelder alle som har tilgang til parkeringskjelleren under B1 (inkl. gjesteparkeringen):
B1: 44 leiligheter
B6: 24 leiligheter
B7: 36 leiligheter
Totalt 104 leiligheter
Mens vi samler inn brikkene og aktiverer de på nytt, må en bruke en midlertidig tallkode for å åpne dørene.
Selv om noen bruker samme brikke for å åpne avfallssuget, har beboere fått en egen brikke til dette. Hvis det blir problemer kan en også benytte avfallscontainer.
Tallkoden er som en nøkkel eller brikke og skal ikke deles med utenforstående.
På trappehus nord må en trykke døråpneren etter at en har tastet inn koden.
Søndag 25.09. sendes det SMS til alle beboere i B1, B6 og B7 med lenke til denne siden og tallkode for dørene.
Samtidig er det lagt tomme konvolutter merket adresse i alle postkasser i B1, B6 og B7.
Fra da kan en benytte tilsendte tallkode for å åpne dørene.
Alle leiligheter sørger for å legge sine to brikker i konvolutten og putte konvolutten i postkassen utenfor trappehus nord (B1).
Lørdag 01.10. slutter alle brikker å fungere og en kan nå kun bruke tallkoden for å åpne dørene (stoppet 03.10. kl. 10:00)
Innen søndag 09.10. må alle ha levert inn sine brikker.
De som ikke leverer inn sine brikker innen fristen vil få to nye og blir fakturert for kr. 150,- pr. brikke.
De gamle brikkene som ikke ble innlevert vil ikke kunne brukes mer.
Mandag 17.10. legges det ut konvolutter i alle postkasser med korrekt programmerte brikker. Disse fungerer umiddelbart.
(Styret vil vurdere en sikrere måte å levere ut brikkene på)
Mandag 24.10. stoppes mulighet for å bruke midlertidig tallkode
Send e-post til styret på tiller_hagebyb1@styrepost.no dersom du har spørsmål om opplegget.
Med hilsen
Styret i B1/B6